mandag 14. mars 2011

Dag 1 på Sula.

Uka i Syria ligger bak meg, og etter ett døgn i Oslo pakket jeg allværsjakka og tok flyet til Sula. Og lik Eriks store opplevelse da vi ankom Syria forrige uke, ble jeg også for første gang møtt på flyplassen med navnet mitt på en lapp holdt høyt opp i lufta. Bare jeg ble møtt av en diakon, ikke en syrisk sjåfør.
Her på Sunnmøre er det fryktelig fint. Et land fullt av fjorder.  Ja, for her er det nok av undervannstuneller, broer og ferjer. Men likevel er det bare såvidt flyet mitt ikke kræsjer i et av fjellene. Jeg lover.

Dag 1 i Langevåg, som det heter her bor, har gått til litt guiding i Ålesund-city, lunsj på Devold-fabrikken og innlosjering i leiligheten. Jeg har også fått tid til å leke turist med bildetaking, kombinert med en tur på biblioteket.

Orienterigen i sentrum var ikke store utfordringen, så lite som det er! Fakta om Langevåg og Sula kommer i et nyttblogginnlegg. For jeg skal jo bli så fryktelig flink til å blogge.

Tror ikke det er noen tidsforskjell her fra Oslo, så en mindre ting å måtte venne seg til. Flaks. For de som ønsker å nå meg på telefon er nummeret mitt her på Sula +4748035254, og jeg har allerede sjekket at det ikke er noen ekstra kostnader. Også flaks.

5 kommentarer:

  1. Flaks at vi fortsatt kan nå deg! Blir spennende å følge ditt lille eventyr=)..Din tattis forresten?

    SvarSlett
  2. ja, jeg krysset fingrene for at det hvertfall var mobildekning her oppe, men atpåtil er det nett-tilgang. jeg er helt overvelmet!
    og tattisen; i wish ;)

    SvarSlett
  3. Ikkje dumt med fire veke på sunnmøre! Langevågen he ej stort sett vør for å spele fotball kamp, so heke so masse anbefalinga å komme md ;)
    blir spennede å følge med bloggen din!
    Fine bilde, må fortsette å legge ut d!

    :)

    SvarSlett
  4. whaaattt!??? HAR DU FORLOVA DEG I SYRIA????! Fin ring!! (eg like at bakgrunnen vekke så stor oppsikt!)
    Du, dette va gøy! Tenk at du sko hive deg på bloggingen! Akkurat som kjæresten til Petter. Men eg like deg likevel eg! ;)
    Du antyder at forskjellene fra Oslo er få, men kulturforskjellene er nok ikke til å unngå der nordpå! Flaks at du har lest Øyvind Dahl! ;)

    SvarSlett
  5. Hanna! Jeg ble nesten inspirert til å lage blogg selv..hehe..men i motsetning til deg har jeg kun internett på kontoret. Gleder meg til å følge med på livet ditt på Sunnmøre:)

    SvarSlett