fredag 25. mars 2011

Så var vinteren tilbake på Sula.

Da jeg kom hit til Sula, kunne jeg lukte våren og kjente på kroppen at den var på G. Men plutselig hoppet den forbi sommeren, og direkte over til høsten med regn og vind. Og i dag var pluselig vinteren her. For fullt.
Så takk til Ragnhild og Margrethe som mente at støvlene måtte med!
Det snødde nesten hele dagen altså, men det var ikke så gøy å ta bilde av.

Dagen i dag har vært veldig fin. Jeg har først vært på samling for diakonene i området i Spjeklavik kirke. Og siden Spjelkavik kirke ligger rett ved siden av Moa, som er det store kjøpesenteret på mange mils omkrets, kunne jeg ikke la være å stikke en liten tur innom. Og i dag var igjen salgsantennene ute (ja, for jeg er jo datter av min far), og jeg anskaffet meg to plagg til 39,- på BikBok. Heldige meg!
Og akkurat et slikt skjørt tenkte jeg i går, etter en runde på motebloggene, at jeg ville ha. Og det fant jeg. Shopping-flaksen min var tilstedeværende.

Men jeg var jo egentlig ikke på disse trakter for å shoppe. Så jeg tok bussen inn til Ålesund-city for å treffe Kay Amund! For han hadde tatt langhelg og dratt hjem til Gødøya. Så jeg var så heldig å treffe ham på hjemmebane. Nesten. For han er jo øy-gutt. Men han høres hvertfall lik ut som alle jeg møter her.
Han er så blid og forteller gladelig om sitt liv som ungdomsarbeider på Førde.

I dag snødde det bare, og det var ingen vind som gjorde at det var fare for at løse deler kunne treffe oss i hAUde. Så jeg kunne trygt komme meg til Langevåg-fergå og ferge meg over vannet. Og dere skulle sett utsikten i dag når det sluttet å snø! Vent litt... Det kan dere jo!
Fjellet bak huset er øya Sula. 

Ikke nok med at jeg er hun i Langevåg som ikke går med allværsjakke hver dag, men jeg er også hun som tar bilder. Hele tiden. 
Alt for dere.

2 kommentarer:

  1. sjiiiiit!
    du har jo blogg, koffor har ingen sagt det før? (Olaf nevnte det)
    hanna, ai miss ju!
    blogg i vei, slik at me ikke går glipp av noe som helst...!

    SvarSlett
  2. jeg har blogg slik at du, Livi, skal savne meg og glede deg masse til jeg kommer tilbake ;)

    SvarSlett