fredag 18. mars 2011

Oppdagelsesferd 1.

Første dag på Sula uten jobbaktivitet er erfart. Og ett av dagens spennende gjøremål ble tur. For hvem kan la være å gå ut når det er slike forhold? For som våren har kommet lengre sør, er den til min store glede også på gang her i Langevåg.
Jeg pakket med meg kameraet og tok beina fatt. Ja, etter å ha orientert meg litt på gulesider-kartet såklart. Så jeg fulgte Råsa til den møtte Fyllingsvegen, så til høyre og videre på Vågnesveien.
På min vei dukker det opp noe som trigger nysgjerrigheten min:
Jeg kjenner på at dette blir en oppdagelsesferd av de få. Her må det være noe spennende! Veien leder meg kronglete ned mot havet. Det lukter bål. En bil med skulende mennesker kjører forbi meg. Jeg føler meg lite velkommen, men nysgjerrigheten tar overhånd. Jeg fortsetter. Plutselig møter disse meg:
De lager sementfigurer på Sula! For en glede, og for en overraskelse...

Turen tilfredstiller mitt oppdagelsesbehov, og bilder blir tatt med glede for å dele mine syn med dere. 



På vei hjem oppdager jeg at det ikke bare er jeg som har tatt meg en tur ned til Sula Marina og "Cementprodukt". For hva er det jeg ser?
 Ser dere det også? Jeg zoomer inn:
Der var den! Akkurat lik mine nyoppdagne venner på marinaen.

Nå er planen for kvelden å sippe over at denne kvinnen valgte å ha konsert i Oslo Spektrum akkurat i kveld. For der er jo ikke jeg. 

1 kommentar: