onsdag 23. mars 2011

Velkommen til O´store 90-tallet.

Jeg har selv lenge ventet på den dagen jeg skulle få presentert hjemmet mitt her i Langevåg. Og nå er den her!
Jeg bor i kjelleren i gamle presteboligen, bare 4 minutters gangavstand fra Langevåg kirke. Og i dag fikk jeg høre at soverommet mitt tidligere var kontoret til gamle prost-Harald, og at i stuen oppholdt kirkesekretæren og kirkevergen seg. Burde altså være gode 4 vegger å bo innenfor. Per dags dato bor det likevel ikke en prestefamilie over meg. En afgansk familie, med ikke mindre enn 9 barn, er jeg derimot heldig å ha trampene over meg. For en glede. Nok om det.

Gata heter Råsa, og nummeret er 7. Finner du denne døra, så ring på!
Og for første gang har jeg en matte hvor det står noe på. Her skal alle føle seg velkommen! 
Nå er det 90-tallet jeg bor i som skal presenteres. For her er det ikke spart på det grønne, det blå, det røde og det okergule, nei. Og livet blir jo med en gang lysere når en møter denne veggpryden
 ... eller denne ene tapetserte veggen
... eller når du beveger deg innerst i kjøkkenkroken for å poppe litt popkorn og høre på Boyz II Men
La meg zoome inn på blomsterdekoren:
Deilig!
Og når jeg en gang i blant føler for å kokkelere litt, så går jeg litt til venstre for pop-hjørnet og vender meg mot multi-kjøkkenet "alt-i-ett". Jeg var så heldig å få meg en kjøleskapsmagnet på trusopplæringskonferansen, og den må selvsagt frem og pryde!
Når maten er ferdig setter jeg meg her (første gang brukt i dag morges, by the way):

Når sofasliteren Hanna trenger seg på, legger hun seg på det eneste her i huset som ikke er fra det deilige pop-tiåret. Ja, untatt når hun skal på toalettet da, som jeg kommer tilbake til. Sofaen alà 2002:
Bla, bla, bla... dette er soverommet mitt
Plass til besøk, bare så det er sagt. Har jeg forresten sagt at jeg bor på Sula?

Når jenta skal vaskes, fønes, sminkes og tømmes entrer hun dette rom:
Og min favoritt her i leiligheten, nest etter blomsterdekoren er denne:
Alt er liksom på plass her. Heklegardinene, panelet på veggene, furumøblene, rutegardinene, plastikk-plantene.

3 kommentarer:

  1. tuller du?? gjennomsiktig toalett-lokk (hva heter det egentlig, står helt stille i huet mitt)???? Deilig!

    SvarSlett
  2. For en fantastisk leilighet du har fått låne! Ja, her er det bare å suge til seg alt av inspirasjon og ta med "hjem" til urbaniserte Oslo ;p

    SvarSlett
  3. Hanna! Eg digga det du skriv og eg ler og ler av din funny humor. Du har ei framtid som diakonblogger!!

    SvarSlett